KAÇAKÇILIK SUÇLARI

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu, 2007 tarihinde yürürlüğe girmiş, 4926 sayılı Kanun yürürlükten kaldırılmıştır. Gümrük kaçakçılığı suçları ekonomik suçlar kapsamında olup, kayıt altına alınmayan kamu otoritesinin kontrolü dışında olan ve kamu düzenini korumak için çıkarılmış, kanunlara aykırı olarak cereyan ettikleri için cezalandırılan fiillerdir.

Gümrük kaçakçılığı suçlarında korunan hukuki yarar; Ülkemizin ekonomik kaybının önlenmesidir. Ancak silah kaçakçılığı suçunda ise öncelikle kamu düzeninin işlenmiş olan kaçakçılık suçu neticesi ile ihlal edilmemesi olup, Ülkemizin ithalat neticesinde alması gereken vergileri alınmasını sağlamaktır.6136 sayılı Ateşli Silahlar ve bıçaklar ile diğer aletler hakkında Kanun 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanununa göre suça konu eşyanın özelliği nedeniyle daha özel bir kanundur. Kanun’un kapsamına giren eşyaları konu alan suç işlendiğinde bu kanuna göre işlem yapılacaktır.

5015 sayılı Petrol Kanunu’nun ek 5.maddesinde düzenlenen kaçak petrol suçlarıyla akaryakıta katılması zorunlu olan marker suçları da 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu kapsamına alınmıştır.

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanununa göre; akaryakıt; benzin, gaz yağı, jet yakıtı, motorin, fuel oil, sıvılaştırılmış petrol gazları, doğal gaz gibi akaryakıt ürünleri ile akaryakıt yerine kullanılan petrol türevleri ve bunların karışımları ile akaryakıt yerine kullanılan diğer ürünleri kapsar. Akaryakıt yerine kullanılan veya karıştırılan ürünün petrol ürünü olma zorunluluğu yoktur.

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu 3.madde de(7.fıkra hariç)tanımlanan suçlardan birini işlemiş olan kişi, etkin pişmanlık göstererek suç konusu eşyanın gümrüklenmiş değerinin iki katı kadar parayı Devlet Hazinesine soruşturma evresi sona erinceye kadar ödediği takdirde hakkında bu 5607 sayılı Kanunda tanımlanan kaçakçılık suçundan dolayı verilecek ceza ½ oranında; kovuşturma evresinde ise hüküm verilinceye kadar ödediği takdirde kişi hakkında bu kanunda tanımlanan suçtan verilecek ceza 1/3  oranında indirilecektir.

Kaçakçılık suçuna karışmış kişilerin kullandıkları araç, ekipman, donatı vs. hakkında TCK 54 ve 55.maddesinde yer alan eşya ve kazanç müsaderesine dair hükümler uygulanabilir.

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu kapsamında müsadere edilebilmesi için;

  • Bu Kanunda tanımlanan suçlarla ilgili olarak;26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun eşya ve kazanç müsaderesine ilişkin hükümleri uygulanır. Ancak kaçak eşya taşımasında bilerek kullanılan veya kullanılmaya teşebbüs edilen her türlü taşıma aracının müsadere edilebilmesi için aşağıdaki koşullardan birinin gerçekleşmesi gerekir:

a)-Kaçak eşyanın, suçun işlenmesini kolaylaştıracak veya fiilin ortaya çıkmasını engelleyecek şekilde özel olarak hazırlanmış, gizli tertibat içerisinde saklanmış veya taşınmış olması,

b)-Kaçak eşyanın, taşıma aracı yüküne göre miktar veya hacim bakımından tamamını veya ağırlıklı bölümünü oluşturması veya naklinin, bu aracın kullanılmasını gerekli kılması,

c)-Taşıma aracındaki kaçak eşyanın, Türkiye’ye girmesi veya Türkiye’den çıkması yasak veya toplum veya çevre sağlığı açısından zararlı maddelerden olması,

(2)-Etkin pişmanlık nedeniyle fail hakkında cezaya hükmolunmaması veya kamu davasının düşmesine karar verilmesi, sadece suç konusu eşya ile ilgili olarak müsadere hükümlerinin uygulanmasına engel teşkil etmez.

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanununun amacı; kaçakçılık fiilleri ve yaptırımları ile kaçakçılığı önleme, izleme, araştırma usul ve esaslarını belirlemektir.

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu(KMK)7242 sayılı Kanun ile yeniden düzenlenmiştir.

İTHALAT VE İHRACAT KAÇAKÇILIĞI SUÇLARI:

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu 3.maddesinde;

EŞYAYI GÜMRÜK İŞLEMLERİNE TABİ TUTMADAN ÜLKEYE SOKMA SUÇU:

  • Eşyayı gümrük işlemlerine tabi tutmaksızın ülkeye sokan kişi,1 yıldan 5 yıla kadar hapis ve 10.000 güne kadar adli para cezasıyla cezalandırılır. Eşyanın gümrük kapıları dışından ülkeye sokulması halinde verilecek ceza 1/3’den ½’ye kadar artırılır.

Bu madde hükmünde eşyayı gümrük kapısından getiren gümrük işlemine tabi olmadan Ülkemize ithal eden veya ithal etmeye teşebbüs eden bu suçun failidir. Bu suçu tüzel kişi işlemesi halinde güvenlik tedbirine başvurulur. Suç bir örgütün faaliyeti çerçevesinde veya 3 veya daha fazla kişi tarafından işlenmesi halinde KMK 4.maddesinde belirtilen nitelikli haller uygulama alanı bulacaktır.

Suçun faili eşyayı gümrük işlemlerine tabi tutmadan getiren gerçek ve tüzel kişilerdir. Suç teşebbüs aşamasında kalsa bile 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu 3/21.maddesi uyarınca fail olarak nitelenenler suçu tamamlamış gibi cezalandırılması gerekir.

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu kapsamında suça iştirak halleri 4.madde de yerini bulmuştur.“….bir örgütün faaliyeti çerçevesinde işlenmesi halinde verilecek ceza iki kat artırılır hükmü mevcuttur ve örgütlü kaçakçılık hali düzenlenmiştir.

Bu suç tek başına işlenebildiği gibi, bir veya birden fazla kişi tarafından da işlenebilir. Suçun birden fazla kişi tarafından işlenmesi halinde, faillerden her biri müşterek fail, suç, üç veya daha fazla kişi tarafından birlikte işlenmesi halinde ise, KMK 4/2.maddesi uyarınca toplu kaçakçılık suçu oluşturur. Verilecek ceza da yarı oranında artılır.

EŞYAYI GÜMRÜK İŞLEMLERİNE TABİ TUTMADAN ÜLKEYE SOKMA SUÇU:

  • Eşyayı aldatıcı işlem ve davranışlarla gümrük vergileri kısmen veya tamamen ödenmeksizin ülkeye sokan kişi 2 yıldan 5 yıla kadar hapis ve 10.000 güne kadar adli para cezası ile cezalandırılır . Bu madde hükmünde iştirak hükümleri kapsamında gümrük müşavirlerinin temsil yetkileri dikkate alındığında cezai sorumlulukları kapsamında gümrük müşaviri veya gümrük müşavir yardımcıları beyan sahibi veya temsilcileri tarafından kendisine ibraz edilen belgelerin sahte olduğunu biliyorsa ve sahte belgelere göre beyannameyi düzenleyip, işlemlerini sonuçlandırıyorsa müşterek faillik söz konusu olur. Ancak gümrük müşaviri ibraz edilen belgenin sahte olduğunu bilmiyorsa müşterek faillik söz konusu olmayacaktır.

4458 sayılı Gümrük Kanunu geçici 6.maddesi kapsamında gümrük müşavirleri ve gümrük müşavir yardımcıları görevleri sırasında veya görevleri sebebiyle işledikleri suçlardan dolayı fiillerinin niteliğine göre gümrük beyannamesi düzenlerken, kamu görevlisi gibi hareket ettikleri kabul edilecektir. Gümrük müşavirlerinin gümrük beyannamelerini sahte düzenlerse fiilleri TCK 204.maddesi kapsamında suç oluşturacaktır.

Bu madde hükmünde, suçun toplu veya teşekkül halinde işlenmesi durumunda olaya karışan tüm failler hakkında artırılan ceza her bir fail için ayrı ayrı uygulanacaktır.

TRANSİT EŞYA KAÇAKÇILIĞI SUÇU:

  • Transit rejimi kapsamında taşınan serbest dolaşımda bulunmayan eşyayı rejim hükümlerine aykırı olarak gümrük bölgesinde bırakan kişi,1 yıldan 3 yıla kadar hapis ve 5.000 güne kadar adli para cezası ile cezalandırılır hükmü mevcuttur. Transit rejimi kapsamında taşınan serbest dolaşımda bulunmayan eşyayı rejim hükümlerine aykırı olarak gümrük bölgesinde bırakan transit rejimi hak sahibi, taşıt sürücüsü veya taşıt aracında çalışanlar ile söz konusu eşyanın gümrük bölgesinde bırakılmasına iştirak eden herkes bu suçun failidir. Bu suçu tüzel kişinin faaliyeti çerçevesinde işlenmesi halinde yönetici veya denetçi suç failidir. Transit eşyanın gümrük işlemleri yapılmadan serbest dolaşıma sokulması, kullanılması, tüketilmesi, satılması kaçakçılık suçunu oluşturur.

 GEÇİCİ İTHALAT VE DAHİLDE İŞLEME REJİMİ ÇERÇEVESİNDE GETİRİLEN EŞYAYI HİLE İLE YURT DIŞINA ÇIKARMIŞ GİBİ İŞLEM YAPMAK SUÇU:

  • Belli bir amaç için kullanılmak veya işlenmek üzere, ülkeye geçici ithalat ve dahilde işleme rejimi çerçevesinde getirilen eşyayı, hile ile yurt dışına çıkarmış gibi işlem yapan kişi, bir yıldan üç yıla kadar hapis ve 5.000 güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.

1.İLA 4.FIKRALARDA TANIMLANAN FİİLLERİN İŞLENMESİNE İŞTİRAK ETMEKSİZİN BUNLARIN KONUSUNU OLUŞTURAN EŞYAYI BU ÖZELLİĞİNİ BİLEREK VE TİCARİ AMAÇLA SATIN ALMAK,SATIŞA ARZ ETMEK,TAŞIMAK VEYA SAKLAMAK SUÇU:

  • Birinci ila dördüncü fıkralarda tanımlanan fiillerin işlenmesine iştirak etmeksizin, bunların konusunu oluşturan eşyayı, bu özelliğini bilerek ve ticarî amaçla satın alan, satışa arz eden, satan, taşıyan veya saklayan kişi, bir yıldan üç yıla kadar hapis ve 5.000 güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır. Bu madde de kaçak olarak yurda sokulan ve ithali serbest olan eşyadır. Bu madde ile; kaçakçılık fillerinin tanımlandığı 3/1.4.maddesi’nin dışındaki diğer fıkraların konusu olan eşyalar bu fıkranın kapsamı dışındadır. Suçun konusunu oluşturan eşyanın akaryakıt ile tütün, tütün mamulleri, etil alkol, metanol ve alkollü içkiler olması halinde verilecek cezalar 10.fıkra hükmü bakımından ½ den 2 katına artırılacak, ancak bu madde kapsamında verilecek ceza 3 yıldan fazla olamayacaktır. Bu kaçakçılık fiili uygulamada sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. Bu madde kapsamında; Yargıtay 7.Ceza Dairesi kişisel ve ticari amaç ayrımına vurgu yapmış, kişisel amacın varlığı varsa suçun oluşmayacağına dair kararları mevcuttur.

ÖZEL KANUNLARI GEREĞİNCE GÜMRÜK VERGİLERİNDEN KISMEN VEYA TAMAMEN MUAF OLARAK İTHAL EDİLEN EŞYAYI İTHAL AMACI DIŞINDA BAŞKA BİR KULLANIMA TAHSİS ETMEK,SATMAK VEYA DEVRETMEK YA DA BU ÖZELLİĞİNİ BİLEREK SATIN ALMAK VEYA KABUL ETMEK SUÇU:

  • 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu madde 3/6’da;özel kanunları gereğince gümrük vergilerinden kısmen veya tamamen muaf olarak ithal edilen eşyayı, ithal amacı dışında başka bir kullanıma tahsis eden, satan veya devreden ya da bu özelliğini bilerek satın alan veya kabul eden kişi, altı aydan iki yıla kadar hapis ve 5.000 güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.

İTHALİ KANUN GEREĞİ YASAK OLAN EŞYAYI ÜLKEYE SOKMAK YA DA EŞYANIN BU ÖZELLİĞİNİ BİLEREK SATIN ALMAK,SATIŞA ARZ ETMEK,SATMAK,TAŞIMAK VEYA SAKLAMAK SUÇU:

  • 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu madde 3/7’de,ithali kanun gereği yasak olan eşyayı ülkeye sokan kişi, fiil daha ağır bir cezayı gerektiren suç oluşturmadığı takdirde, iki yıldan altı yıla kadar hapis ve yirmi bin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır. İthali yasak eşyayı, bu özelliğini bilerek satın alan, satışa arz eden, satan, taşıyan veya saklayan kişi aynı ceza ile cezalandırılır hükmü mevcuttur. Bu kanunda özel olarak sayılan tütün mamulleri, etil alkol, metanol ve alkollü içeceklerin ambalajlarına kamu kurumlarınca uygulanan bandrol, etiket, hologram, pul, damga veya benzeri işaretlerin taklitlerini ülkeye sokma fiili halinde ise madde 3/16.hükmü uygulanacaktır.

İHRACI KANUN GEREĞİ YASAK OLAN EŞYAYI ÜLKEDEN ÇIKARMAK SUÇU:

  • 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu madde 3/8’de,ihracı kanun gereği yasak olan eşyayı ülkeden çıkaran kişi, fiil daha ağır cezayı gerektiren başka bir suç oluşturmadığı takdirde bir yıldan üç yıla kadar hapis ve 5.000 güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.

İHRACAT GERÇEKLEŞMEDİĞİ HALDE GERÇEKLEŞMİŞ GİBİ GÖSTERMEK VEYA HAKSIZ ÇIKAR SAĞLAMAK SUÇU/HAYALİ İHRACAT SUÇU:

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu madde 3/9’da;İlgili kanun hükümlerine göre teşvik, sübvansiyon veya parasal iadelerden yararlanmak amacıyla ihracat gerçekleşmediği hâlde, gerçekleşmiş gibi gösteren ya da gerçekleştirilen ihracata konu malın cins, miktar, evsaf veya fiyatını değişik gösteren kişi bir yıldan beş yıla kadar hapis ve 10.000 güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır. Beyanname ve eki belgelerde gösterilen ile gerçekte ihraç edilen eşya arasında yüzde onu aşmayan bir fark bulunması halinde, sadece 27/10/1999 tarihli ve 4458 sayılı Gümrük Kanunu hükümlerine göre işlem yapılır hükmü mevcuttur. Yapılan değişiklikle fıkrada belirtilen hareketlerin yararlanma amacıyla yapılmış olması suçun tamamlanması için yeterli olduğu kabul edilmiştir. Suç burada amaç halinde suça dönüşmüştür.

AKARYAKIT,TÜTÜN VE ALKOLLÜ İÇKİ KAÇAKÇILIĞI:

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu 3/10.maddesinde;kaçakçılık suçunun konusunu oluşturan eşyanın akaryakıt ile tütün, tütün mamulleri, makaron, yaprak sigara kâğıdı, etil alkol, metanol ve alkollü içkiler olması halinde, yukarıdaki fıkralara göre verilecek cezalar yarısından iki katına kadar artırılır, ancak bu fıkra’nın uygulanması suretiyle verilecek ceza üç yıldan az olamaz. Bu suçun faili akaryakıt ile tütün, tütün mamulleri, etil alkol, metanol ve alkollü içkilerin kaçakçılığını yapan kişilerdir.

KAÇAK AKARYAKITI TİCARİ AMAÇLA ÜRETME,BULUNDURMA,NAKLETME VEYA SATIŞA ARZ ETME,SATMA VEYA TİCARİ AMAÇLA SATIN ALMA SUÇU:

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu 3/11.maddesinde;Akaryakıt kaçakçılığına ilişkin suçlar; Ulusal marker uygulamasına tabi olup da, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun belirlediği seviyenin altında ulusal marker içeren veya hiç içermeyen akaryakıtı;

a)-Ticari amaçla üreten, bulunduran veya nakleden,

b)-Satışa arz eden veya satan,

c)-Bu özelliğini bilerek ve ticari amaçla satın alan, kişi iki yıldan beş yıla kadar hapis ve yirmi bin güne kadar adli para cezası ile cezalandırılır. Ancak, marker içermeyen veya seviyesi geçersiz olan akaryakıtın kaçak olarak yurda sokulduğunun anlaşılması hâlinde, onuncu fıkra hükmüne istinaden cezaya hükmolunur.

AKARYAKIT HARİCİ PETROL ÜRÜNLERİNDEN AKARYAKIT ÜRETMEK,SATIŞA ARZ ETME,SATMA,BULUNDURMA,TİCARİ AMAÇLA SATIN ALMA,TAŞIMA VEYA SAKLAMA SUÇU:

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu 3/12.maddesine göre; Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan izin alınmadan; akaryakıt haricinde kalan solvent, madenî yağ, baz yağ, asfalt ve benzeri petrol ürünlerinden akaryakıt üreten veya bunları doğrudan akaryakıt yerine ikmal ederek üreten, satışa arz eden, satan, bulunduran, bu özelliğini bilerek ticarî amaçla satın alan, taşıyan veya saklayan kişi, iki yıldan beş yıla kadar hapis ve yirmi bin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır. Akaryakıt yerine kullanılan diğer ürünler yönünden de bu fıkra uyarınca cezaya hükmolunur. Burada konu olacak maddeler solvent, madeni yağ, baz yağ, asfalt ve benzeri petrol ürünleridir.

BORU HATLARINDAN,DEPOLARINDAN VEYA KUYULARDAN KANUNLARA AYKIRI ŞEKİLDE ALINAN SIVI VEYA GAZ HALİNDEKİ HİDROKARBONLARLA,HİDROKARBON TÜREVİ OLAN YAKITLARI SATIŞA ARZ ETME,SATMA,BULUNDURMA,TİCARİ AMAÇLA SATIN ALMA,TAŞIMA VEYA SAKLAMA SUÇU:

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu 3/13.maddesine göre; Her türlü üretim, iletim ve dağıtım hatları dahil olmak üzere sıvı veya gaz halindeki hidrokarbonlarla, hidrokarbon türevi olan yakıtları nakleden boru hatlarından, depolarından veya kuyulardan kanunlara aykırı şekilde alınan ürünleri satışa arz eden, satan, bulunduran, bu özelliğini bilerek ticarî amaçla satın alan, taşıyan veya saklayan kişi, iki yıldan beş yıla kadar hapis ve yirmi bin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır hükmü mevcuttur.

KAÇAK AKARYAKIT SATIŞI

KAÇAK AKARYAKIT VEYA SAHTE ULUSAL MARKER ELDE ETME,LİSANSA ESAS TEŞKİL EDEN BELGELERDE BELİRLENENLERE AYKIRI HAREKET ETME SUÇU:

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu 3/14.maddesine göre; Kaçak akaryakıt veya sahte ulusal marker elde etmeye, satmaya ya da herhangi bir piyasa faaliyetine konu etmeye yarayacak şekilde lisansa esas teşkil eden belgelerde, belirlenenlere aykırı olarak sabit ya da seyyar tank, düzenek veya ekipman bulunduranlar iki yıldan beş yıla kadar hapis ve yirmi bin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır hükmü mevcuttur. Bu madde de hukuka aykırı olarak sabit veya seyyar tank, düzenek veya ekipman bulundurmak şartı aranır.

ULUSAL MARKERİ YETKİSİZ OLARAK ÜRETEN,SATIŞA ARZ EDEN,SATAN,YETKİSİZ KİŞİLERDEN SATIN ALAN,KABUL EDEN,BU ÖZELLİĞİNİ BİLEREK NAKLEDEN VEYA BULUNDURANLAR SUÇU:

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu 3/15.maddesine göre; Ulusal markeri yetkisiz olarak üreten, satışa arz eden, satan, yetkisiz kişilerden satın alan, kabul eden, bu özelliğini bilerek nakleden veya bulunduranlar, iki yıldan beş yıla kadar hapis ve yirmi bin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır. Ulusal markerin kimyasal özelliklerini taşımasa bile, bu madde yerine kullanılmak amacıyla üretilen kimyasal terkipler hakkında da bu fıkra hükmü uygulanır hükmü mevcuttur. Madde de ulusal markerler ilgili hukuka aykırı eylemler cezalandırılır.

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu 3/16.maddesine göre; tütün mamulleri, makaron, yaprak sigara kâğıdı, etil alkol, metanol ve alkollü içkilerin ambalajlarına kamu kurumlarınca uygulanan bandrol, etiket, hologram, pul, damga veya benzeri işaretlerin taklitlerini imal eden veya ülkeye sokanlar ile bunları bilerek bulunduran, nakleden, satan ya da kullananlar üç yıldan altı yıla kadar hapis ve yirmi bin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır hükmü mevcuttur. Madde ile cezalandırılan husus belge sahteciliğidir. Burada fail belgeleri taklit ederek imal eder.

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu 3/17.maddesine göre; Tütün mamulleri, makaron, yaprak sigara kâğıdı, etil alkol, metanol ve alkollü içkilerin ambalajlarına kamu kurumlarınca uygulanan bandrol, etiket, hologram, pul, damga veya benzeri işaretleri; ilgili mevzuatta belirlenen şekilde temin etmesine rağmen,belirlenen ürünlerde kullanmaksızın bedelli veya bedelsiz olarak yayanlar,bunları alma veya kullanma hakkı olmadığı halde,sahte evrak veya dokümanlarla veya herhangi bir biçimde ilgili kurum ve kuruluşları yanıltarak temin edenler, bunları taklit veya tahrif ederek ya da konulduğu üründen kaldırarak,değiştirerek ya da her ne suretle olursa olsun tedarik ederek amacı dışında kullananlar üç yıldan altı yıla kadar hapis ve yirmi bin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu 3/18.maddesine göre; Ambalajlarında bandrol, etiket, hologram, pul, damga veya benzeri işaret bulunmayan ya da taklit veya yanıltıcı bandrol etiket, hologram, pul, damga veya benzeri işaretleri taşıyan tütün mamulleri, makaron, yaprak sigara kâğıdı, etil alkol, metanol ve alkollü içkileri;

  • Ticari amaçla üreten, bulunduran veya nakleden,
  • Satışa arz eden veya satan,
  • Bu özelliğini bilerek ve ticari amaçla satın alan, kişi üç yıldan altı yıla kadar hapis ve yirmi bin güne kadar adli para cezası ile cezalandırılır. Ancak, tütün mamullerinin, makaron, yaprak sigara kâğıdı, etil alkol, metanol ve alkollü içkilerin kaçak olarak yurda sokulduğunun anlaşılması hâlinde onuncu fıkra hükmüne istinaden cezaya hükmolunur madde hükmü mevcuttur.

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu 3/20.maddesine göre; Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumundan yetki belgesi almadan veya bildirimde bulunmadan tütün ticareti yapanlar ile ticari amaçla; makaron veya yaprak sigara kâğıdını, içine kıyılmış tütün, parçalanmış tütün ya da tütün harici herhangi bir madde doldurulmuş olarak satanlara, satışa arz edenlere, bulunduran ve nakledenlere üç yıldan altı yıla kadar hapis cezası verilir hükmü mevcuttur. Yukarıda açıkladığım fıkralarda tanımlanan fiiller, teşebbüs aşamasında kalmış olsa bile, tamamlanmış gibi cezalandırılır.

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlarda davalar Asliye Ceza Mahkemelerinde görülmektedir. Ancak bu suçlarla bağlantılı olarak resmi belgede sahtecilik suçunun işlenmesi halinde görevli Mahkeme Ağır Ceza Mahkemesi’dir.

5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu 18.maddesine göre bu kanunda tanımlanan suçlar dolayısıyla açılan davalarda Mahkeme iddianamenin bir örneğini ilgili gümrük idaresine de gönderir. Başvurusu üzerine ilgili Gümrük İdaresi açılan davaya Katılan olarak kabul edilir.

Ahmet Mutlu Hukuk Bürosu ® olarak, bu ve buna benzer Ceza Davalarında; Şüpheli/Sanık Müdafiliği ve mağdur-Müşteki Vekilliği tüm aşamalarda hizmet vermektedir.